سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که سیره اهل‌بیت (ع) بهترین مسیر هدایت است، گفت: تأسی به سیره حضرت معصومه (س) در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری حوزه، با اشاره به دهه کرامت و برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های این دهه، اظهار داشت: در این دهه باید بیش‌ازپیش سیره وزندگی حضرت معصومه (س) را برای مردم بازگو کرده و به مقام والایی که ایشان نزد خداوند دارند، اشاره‌کنیم.

وی به دعای زیارت این حضرت اشاره کرد و بیان داشت: در این دعا بعد از سلام به پیامبران و چهارده معصوم سه دعا داریم که دریکی از آن‌ها آمده است: یا حضرت معصومه (س) دست ما را بگیرد و بهشتی کن.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل به دو دعای دیگر اشاره کرد و ابراز داشت: اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَهِ، فَلا تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّهَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ و اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ وَ بِرَحْمَتِکَ وَ عَافِیَتِکَ، دو دعای دیگری است که باید همواره در نمازها و ذکرهای خودمان آن‌ها را زمزمه کنیم.

وی ادامه داد: در واقع در این دعاها ما از خداوند می‌خواهیم که آن چیزی را که به من داده از من نگیرد و علاوه بر این ما را عاقبت‌به‌خیر کند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خداوند اگر بخواهد عزتی را بدهد به اعمال انسان‌ها می‌دهد و اگر ذلتی را بدهد بازهم از با توجه به اعمال انسان‌ها می‌دهد و باید همیشه به این مهم توجه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha